התקשרו עכשיו: 04-845-2000

hod.andy@gmail.com

עשרות אלפי ישראלים עוברים מדי שנה טיפולים לשיקום הפה במרפאות פרטיות ובקופות החולים. כדי לשמוע על הטיפולים הקיימים, הבדיקות המקדימות וההליכים עצמם פנינו אל ד"ר אנדי הוד, רופא שיניים ותיק אשר על עיסוקיו המרכזיים נמנים שיקום הפה, השתלות שיניים מתקדמות ואסטטיקה דנטאלית.

 

שלום ד"ר הוד, למה בעצם מתכוונים כשמדברים על שיקום הפה?

מדובר בתחום רחב מאוד שכולל טיפולים מגוונים, בין אם לצרכים פונקציונאליים, אסטטיים או בריאותיים. לדוגמא, בקטגוריה של שיקום הפה נכללים השתלות שיניים, כתרים, גשרים, מבנים, חזיתות חרסינה, הלבנות, השלמת חוסרים ושיפור המצב הקיים, טיפול בבעיות סגר, ועוד.

 

אז איך מחליטים על הטיפול המתאים?

תחילה יש את הבעיה העיקרית שבגינה פנה המטופל למרפאה, שיכולה להיות קשורה למשל למראה הפה, לכאבים, לקושי באכילה ועוד. לאחר שהמטופל מתאר את הבעיה מבצעים בדיקות קליניות ורנטגניות, כשלפי התוצאות שלהן ניתן לבנות תוכנית טיפול. בהמשך מציגים למטופל את התוכנית עם הסברים מפורטים, ובמידה שהוא נותן את הסכמתו ניתן לצאת לדרך.

 

ותוך כמה זמן מסיימים?

התשובה לכך מאוד אינדיבידואלית ותלויה במה שנעשה בשיקום. ישנן פעולות מסוימות שדורשות גם המתנה ממושכת, כמו שתלים בלסת העליונה שדורשים חצי שנה המתנה מפני שהעצם פחות דחוסה, לעומת שתלים בלסת התחתונה שדורשים להמתין שלושה חודשים. בכל מקרה, לא מדובר בהתערבות פשוטה ומהירה כמו בטיפולים משמרים שאותם ניתן לסיים אפילו בפגישה אחת. בשיקום הפה יש צורך לרוב בסדרה רצופה וארוכה של פגישות טיפוליות, למעט מקרים מסוימים כמו חזיתות חרסינה (למטרה קוסמטית) שדורשות מספר מצומצם יותר של פגישות.

 

האם כל רופא מוסמך ומסוגל לבצע שיקום הפה באופן משביע רצון?

אכן. לכל רופא שיניים יש הסמכה לבצע הליכי שיקום פה, ומעבר לכך הדבר תלוי בניסיונו וביכולותיו.

 

אז איך מוצאים רופא טוב?

מסתמכים רק על ההמלצות והרקורד שלו, כלומר הוותק, הניסיון ושביעות הרצון של מטופליו. למעשה, הדרך הטובה ביותר להגיע לרופא שיניים היא לקבל המלצה עליו ממישהו שמכירים וסומכים עליו, ולא רק דרך פרסומים בעיתונות או באינטרנט.

 

ד"ר הוד, לסיום – כמה עולה התענוג?

כפי שאמרתי, התשובה משתנה מאוד בהתאם לתוכנית שהוחלט עליה. יש לציין כי אין מחירון אחיד לטיפולי השיניים וכל רופא יכול לגבות את הסכום שנראה לו, בדיוק כפי שהמטופל יכול להחליט אם העלות מתאימה לו. כאמור, מדובר בהליכים ממושכים ובמספר פגישות גדול בהרבה מהנדרש בטיפולים משמרים, וההשקעה הכספית בהתאם.

 

ד"ר אנדי הוד הוא רופא שיניים המנהל מרפאה פרטית בקרית אתא, וטיפוליו מתמקדים בעיקר בשיקום הפה, באסטתיקה דנטאלית ובהשתלות שיניים מתקדמות שמבוצעות על ידי שותפו למרפאה פרופסור עדי לוריאן, מומחה פה ולסת. ד"ר הוד מנהל את פורום שיקום הפה שבאתר שאל את הרופא.

הוד-לוריאן מרפאת שיניים בקרית אתא
מומחים בשיקום ואסתטיקת הפה
שעות פתיחה, א'-ה': 09:00-20:00
רחוב חפץ חיים 3 קריית אתא (ישראל)
טלפון: 04-845-2000

hod.andy@gmail.com

שיקום הפה בקריות, קרית אתא