התקשרו עכשיו: 04-845-2000

hod.andy@gmail.com

ככל שהשנים חולפות אנשים נזקקים לטיפולי שיניים יותר מורכבים בשל בעיות אסתטיות, בריאותיות או פונקציונאליות. בד בבד, בעשורים האחרונים עשתה רפואת השיניים דרך ארוכה והחידושים בה נראים בהיבטים רבים, החל בהעמסה מיידית ועד לחזיתות חרסינה. בואו לקרוא על האפשרויות שמציעה רפואת השיניים כיום וגם ללמוד כיצד לשמור על רפואת שיניים ובריאות הפה.

את המידע במאמר מביא ד"ר אנדי הוד, רופא שיניים בעל מוניטין המתמחה בין היתר בשיקום הפה ואסתטיקה דנטאלית. ד"ר הוד, שייסד ומנהל את מרפאת "הוד-לוריאן" המתמחה בביצוע השתלות שיניים (עי" פרופ' עדי לוריאן),  העמסה מיידית – שיניים ביום אחד, קוסמטיקה דנטלית, חזיתות חרסינה, שתלים זיגומטיים, שיננית, טיפולי שיניים מורכבים, שיקום הפה והלסת ועוד. וזאת, ביחד עם הפרופסור עדי לוריאן.

 

דוקטור אנדי הוד בטיפול

דוקטור אנדי הוד בטיפול

ענף מתחדש ומתפתח

בכל עת זוכה רפואת השיניים לחידושים וכך גם בכל הקשור לטיפולי אסתטיקה דנטלית ושיקום הפה. בעת האחרונה קיימות התפתחויות יפות מאוד בחומרים המשמשים את הרופאים, בכלים שעומדים לרשותם וגם בטכנולוגיות המתקדמות, כאשר שילוב זה מוביל לטיפולים יעילים, חדשים ומדויקים יותר עם תוצאות עמידות ונאות. דוגמאות בולטות לכך הן חזיתות החרסינה שמשמשות בתחום האסתטי, וכן העמסה מיידית או השתלת שיניים ביום אחד שלא הייתה אפשרית כלל בעבר.

 

הפופולאריות של טיפולים אסתטיים

בימינו טיפולים אסתטיים נעשו פופולאריים מאוד עקב סיבות שונות. למשל, כולנו יודעים ומבינים שחיוך לבן ובריא משחק תפקיד מרכזי במראה החיצוני וברושם שאנו יוצרים אצל אנשים אחרים, וכאשר אחרים מגיבים אלינו באופן חיובי משפיע הדבר גם על הביטחון העצמי וההרגשה הטובה בכללותה. עוד סיבה לפופולאריות של הטיפולים האסתטיים היא אותם שינויים שהוזכרו לעיל, כלומר הכלים, הטכנולוגיות והחומרים שיש כיום ברפואת השיניים, המביאים לתוצאות עמידות ונאות מאוד עבור בעיות גוון, שחיקה, מיקום, צפיפות או בעיות אסתטיות אחרות של השיניים.

 

קצת על חזיתות החרסינה

בחזיתות חרסינה משתמשים רופאי השיניים כדי לפתור בעיות קוסמטיות – אסתטיות ולא לצרכים בריאותיים או פונקציונאליים. כך לדוגמא, השימוש בהם ייעשה כשמבקשים להבליט החוצה שיניים בעלות מיקום מעט פנימי שיוצר קשת בלתי אחידה, או כשמסיבה זו או אחרת השיניים כהות, או כשמבקשים להשלים שיניים חבולות אחרי פגיעה. יש לציין כי בימינו שני הסוגים העיקריים של חזיתות החרסינה הם לומינרס ולמינייט. הטיפול בחזיתות למינייט נותן תוצאות מושלמות וכרוך בליטוש ובהכנה מדויקים מאוד, כשההשחזה מהווה למעשה עבודת אומנות שמצריכה כישורים גבוהים במיוחד מהרופא. מאידך, בחזיתות לומינרס אין צורך בהכנה הראשונית של השיניים.

בדיקה אצל רופא השיניים

בדיקה אצל רופא השיניים

 

אם אתם מחפשים מרפאה לטיפול בחזיתות חרסינה פנו אל חברים שעברו טיפולי אסתטיקה דנטאלית. שאלו אותם על שביעות רצונם מטיב השירות שנותנת המרפאה, ובחנו את החיוך שלהם מבחינה אסתטית. כאמור, מאחר שלמיומנות של הרופא יש השפעה גדולה על התוצאות חשוב לבדוק את ניסיונו והכשרתו בתחום, וכדאי גם לברר על הטכנאי שעימו המרפאה עובדת.

 

הסבר קצר על העמסה מיידית

בתחילת המאמר הזכרנו את ההעמסה המיידית, או השתלת שיניים ביום אחד. יש לה יתרון חשוב ומהותי על פני שיטות אחרות מפני שביום אחד בלבד יכול המטופל לצאת עם שיניים קבועות וחדשות. בשיטה זו מיישמים שתל או שתלים נדרשים מייד אחרי שמבצעים את העקירות, וגם מרכיבים את הכתרים והמבנים על השתלים מבלי צורך להמתין תקופות ארוכות. ראוי להדגיש כי ההתאמה לשיטה זו אינה מובטחת ומחייבת בדיקת רופא שיניים ובחינת מספר קריטריונים אצל המטופל.

 

בריאות הפה ואסתטיקה דנטאלית

בריאות הפה ואסתטיקה דנטאלית

ומה עם המחיר?

אנשים רבים שואלים כמה עולים טיפולי שיקום הפה והתשובה לכך אינה זהה שכן כל טיפול משתנה מבחינת מורכבותו, חומריו, המרפאה שבה הוא מבוצע, מספר השתלים, ועוד. מה שבטוח הוא, שיחסית לטיפולים משמרים רגילים מדובר בהוצאה גבוהה יותר וכן במספר גדול יותר של פגישות הנפרשות לעיתים על פני שבועות וחודשים.

 

שמרו על בריאות הפה!

איש מאיתנו אינו רוצה לסבול מכאבים, מבעיות אסתטיות או להוציא כסף שניתן היה לחסוך, וכדי למנוע זאת ככל האפשר יש להקפיד על בריאות הפה. בראש ובראשונה, אל תוותרו על צחצוח של השיניים שלוש פעמים ביום עם מברשת של חברה רצינית ומוכרת. את השיניים צחצחו מספיק חזק בשביל להוריד את הלכלוך אך לא חזק מדי כדי שלא תפגעו בחניכיים, ואחרי הצחצוח העבירו חוט דנטאלי וסיימו בשטיפה עם מי פה. מעבר לכך, בואו פעם בשנה לשיננית ולבדיקת רופא שיניים.

 

 

מאת: ד"ר אנדי הוד רופא שיניים ותיק המתמחה בשיקום הפה ובאסתטיקה דנטאלית, מייסד ומנהל המרפאה בקריית אתא עם הפרופסור עדי לוריאן. ניתן להפנות שאלות לד"ר הוד בנושאי המאמר ובנושאים נוספים באמצעות פורום שיקום הפה שבפורטל שאל את הרופא.

הוד-לוריאן מרפאת שיניים בקרית אתא
מומחים בשיקום ואסתטיקת הפה
שעות פתיחה, א'-ה': 09:00-20:00
רחוב חפץ חיים 3 קריית אתא (ישראל)
טלפון: 04-845-2000

hod.andy@gmail.com

שיקום הפה בקריות, קרית אתא