התקשרו עכשיו: 04-845-2000

hod.andy@gmail.com

לעיתים אנשים מגיעים לרופא שיניים לבדיקה או לטיפול משמר ולעיתים לטיפולים יותר מורכבים של שיקום הפה והאסתטיקה. כיצד שומרים על פה בריא ונאה? מהם טיפולים משקמים ואסתטיים ברפואת שיניים? האם יש חידושים בתחום? בואו לקרוא.

 

את המידע העדכני מביא בפניכם ד"ר אנדי הוד, מנהל המרפאה בקריית אתא ביחד עם פרופסור עדי לוריאן. ד"ר הוד הוא רופא שיניים מנוסה וותיק שגם מנהל את פורום שיקום הפה בפורטל "שאל את הרופא" ועונה בו על שאלות הגולשים.

 

כיצד שומרים לבד על בריאות חלל הפה והשיניים?

ישנן הנחיות ברורות ופשוטות שנכונות בעיקרון לכולם: את השיניים צריך לצחצח 3 פעמים ביום, כלומר בבוקר, בצהריים ובערב (או לילה) לפני שהולכים לישון. רצוי לקנות משחה ומברשת טובות מחברה מומלצת. כאשר אתם מצחצחים הקפידו להפעיל מספיק לחץ אבל לא יותר מדי כדי לנקות את השן מבלי לפגוע בחניכיים, ומומלץ מאוד להשתמש במי פה וחוט דנטאלי מפני שהמברשת לא מגיעה לכל המקומות.

 

מדוע חשוב להקפיד על ההנחיות?

כולכם כבר יודעים שבמאכלים ישנם מרכיבים כגון סוכרים שמצטברים על השן ומאפשרים התרבות של חיידקים. מכאן הדרך קצרה לדלקות, כאבים, ריחות רעים, חורים ובעיות אסתטיות, כאשר היעדר הרגלים נכונים עלול להוביל גם לפגיעות בחניכיים. לכן, אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם ביקור אצל רופא שיניים ומעוניינים בחיוך יפה ושיניים לבנות כדאי שתצחצחו לפי ההנחיות.

 

רופאי שיניים יכולים לעזור גם בפן האסתטי

בשנים האחרונות תחום האסתטיקה הדנטאלית נהנה מפופולאריות גוברת, בין היתר בגלל שאפשר להשיג תוצאות טובות מאוד עם החומרים החדשים והטכנולוגיות המתקדמות. שחזורים אסתטיים מסוגלים לתת למטופלים חיוך נאה ומראה רענן שמוסיפים מאוד להרגשה האישית ולתחושת הביטחון העצמי. מדובר בטיפולים כמו סגירות מרווחים בין שיניים, תיקון בעיות גוון, מיקום, שחיקות, צפיפות ועוד.

 

חידושים של השנים האחרונות

החידושים בתחום שיקום הפה והאסתטיקה הדנטאלית ניכרים בכל התחומים: בחומרים, בכלים ובטכנולוגיות. כך למשל, בימינו אפשר לעבור השתלת שיניים ביום אחד הקרויה גם העמסה מיידית, וזאת במרפאות רבות בישראל. זוהי שיטה בה מחדירים שתל או מספר מסוים של שתלים דנטאליים כבר אחרי העקירות ובצורה זו המטופלים יוצאים עם שיניים קבועות מבלי שיצטרכו להמתין הרבה זמן להתאחות העצם. יתר על כן, באותו היום אנו יכולים לבצע פעולות שיקום נוספות, כלומר ליישם על השתלים כתרים ומבנים, וכך כבר ביום המחרת המטופלים יכולים ליהנות מחזות יפה של הפה.

 

ראוי לציין כי העמסה מיידית לא מתאימה לכל האנשים כמו מי שיש להם בעיות באיכות העצם או מי שמעשנים, וההתאמה תלויה בבדיקה הראשונה שהרופא עושה.

 

החלטה על שיקום הפה

אסתטיקה דנטאלית היא חלק מעולם שיקום הפה שבו קיימים טיפולים רבים גם לצרכים פונקציונאליים ובריאותיים, כמו גשרים, השתלות, כתרים, הלבנות, בעיות סגר, חזיתות חרסינה וכדומה. כאשר מחליטים על טיפול מסוים הדבר תלוי בראש ובראשונה בסיבה שבגינה הגיע המטופל לרופא השיניים, למשל כאבים, חזות הפה, קשיי אכילה וכיוצא בזאת. בהמשך נערכות בדיקות רנטגן וקליניות ועל סמך תוצאותיהן הרופא יבנה תוכנית שהמטופל צריך לאשר.

 

ראוי לזכור שאין אלו התערבויות מהירות ופשוטות כמו הטיפולים המשמרים, אלא הליכים ארוכים יותר שכוללים מספר מפגשים ולפעמים מצריכים המתנה ארוכה בין פגישות.

 

ד"ר אנדי הוד הוא מנהל המרפאה בקריית אתא ביחד עם פרופסור עדי לוריאן. שאלות בנושאי הכתבה ובתחומים נוספים אפשר להפנות אל ד"ר הוד דרך פורום שיקום הפה של בפורטל "שאל את הרופא".

הוד-לוריאן מרפאת שיניים בקרית אתא
מומחים בשיקום ואסתטיקת הפה
שעות פתיחה, א'-ה': 09:00-20:00
רחוב חפץ חיים 3 קריית אתא (ישראל)
טלפון: 04-845-2000

hod.andy@gmail.com

שיקום הפה בקריות, קרית אתא